Morgenmadskæmpe sparker til indtjeningen i Norden
-
Nordisk Kellogg's øgede sidste år bundlinjen med 75 pct. Flere hjemmedage under corona har medvirket til salgsvæksten
Med brands som Corn Flakes, Coco Pops, Frosties, Rice Krispies samt chipsmærket Pringles er Kellogg's produkter især populære hos børnefamilier.
Derfor er det måske hellere ikke overraskende, at Nordisk Kellogg's har formået at øge salget med næsten 7 pct. under corona, hvor ekstra mange hjemmedage har stået på skoleskemaet.
Sidste år steg Nordisk Kellogg's salg med 40 mio. kr. til 653 mio. kr. efter vækst i både snack- og morgenmadskategorien på de nordiske markeder.
De stigende salgsaktiviteter påvirker også driftsresultatet og bundlinjen positivt.
Således steg driftsresultatet med 2,3 mio. kr. til 19 mio. kr., mens bundlinjen blev øget med hele 75 pct. til 12,8 mio. kr.
Et resultat, som selskabets ledelse, anført af bestyrelsesformand og adm. direktør Kenn Milton, peger på lever op til forventningerne.
Nordisk Kellogg's venter yderligere vækst i både snack- og morgenmadskategorien i 2021 efter en tilfredsstilende start på året.