Millionminus for Fritz Schur Consumer Products

Leverandører 1. sep 2020 -
This describes the image
Foto: Fritz Schur Consumer Products
Skrevet af: Søren Tougaard

Fritz Schur Consumer Products udvikler, markedsfører og handler med produkter inden for dagligvarer herhjemme og i udlandet.

Porteføljen tæller blandt andet vandbrandet Blue Keld, energidriksbrandet Powerade samt grillbriketter under mærker som Heat Beads og Nature.

I 2018 kom selskabet ud med et positivt resultat af primær drift på ca. 3,5 mio. kr., men det blev skuffende fulgt op af et minus på 3,6 mio. kr. sidste år, mens årets resultat blev et minus på ca. 2,9 mio. kr. Et resultat, som ledelsen anser for "utilfredsstillende".

"Selskabet investerer fortsat betydelige ressourcer i en tilpasning af produkt- og kundeporteføljer samt omkostningsstrukturer. Selskabet forventer et positivt resultat i det kommende regnskabsår, hvilket bekræftes af resultatet opnået indtil videre i det nye år", står der i ledelsesberetningen.

Selskabets egenkapital skrumpede ligeledes med 2,9 mio. kr. til nu godt 59 mio. kr.

Fritz Schur Consumer Products fremhæver, at de løbende anvender ressourcer på at videreudvikle og forbedre produkter, og at det arbejde både foregår internt i virksomheden og i samarbejde med kunder og leverandører.

Selskabet oplyser vanen tro ikke om omsætningen i årsregnskabet.

Opdateret 10. nov 2020