Meyers Køkken omlægger til måltidskasser under krisen
Konfirmationer, fødselsdage og bryllupper er alt sammen blevet aflyst fra den ene dag til den anden, og omsætningen hos Meyers Køkken er dalet med hele 95 pct. på blot en uge.
Derfor må cateringvirksomheden tænke i nye, kreative baner.
Allerede fra næste uge begynder Meyers Køkken at levere måltidskasser til danskernes dørtrin i landets fire største byer.
- I en tid hvor børnepasning, skoler og, ja, selve hverdagen er sat ud af spil, er vi mange, der kan få brug for et afbræk fra den. Andre har mere travlt end nogensinde. Derfor sadler vi om i vores cateringkøkken, der også er ramt af situationen, siger Claus Meyer i et opslag på Facebook og uddyber:
- I gryderne har vi både ungernes favoritter, vegetarretter og klassikere; tilberedt fra bunden af vores kokke og med sæsonens råvarer.
Midlertidig omstilling
Omlægningen blev besluttet onsdag morgen den 18. marts. Samme dag blev der udviklet menuer og en hjemmeside torsdag, så måltidskasserne kunne lanceres i dag, fredag.
Ifølge Meyers Køkken er markedet for måltidskasser i forvejen præget af dygtige aktører, og derfor ser man i Meyers Køkken også produktet som en ”pop-up” løsning, der ikke nødvendigvis er en del af forretningen, når verden igen bliver normal.
- Hvis det bliver en overvældende succes, kigger vi selvfølgelig på muligheden for at genintroducere Meyers Måltidskasser som en fast del af sortimentet. Men ligesom vi nu tilbyder vores virksomhedskunder grab ’n’ go-sandwiches i stedet for den traditionelle frokostbuffet, så ser vi også måltidskasserne som en midlertidig løsning, vi ikke desto mindre er meget stolte af at være blevet klar med så hurtigt, siger direktør Carl Johan Paulsen.