Mærkevareleverandørerne lancerer en digital messe
Den har været undervejs længe, og en lille gruppe leverandører har testet den det seneste år. Nu er Mærkevareleverandørernes nye digitale "messe" Madværkstedet endelig åben for alle.
Madværkstedet.dk skulle have været lanceret i foråret på FoodExpo, men messen blev som bekendt udsat et år på grund af corona-krisen.
- Men corona-krisen gør bare Madværkstedet.dk endnu mere aktuel. Vi har under krisen vænnet os til at være mere digitale - både hvad møder og indkøb angår. Platformen afløser ikke den fysiske messe, men den bliver et godt bindeled mellem de to store fødevaremesser Madværkstedet og FoodExpo. Omnichannel, som det hedder i retail, siger adm. direktør for Mærkevareleverandørerne MLDK Niels Jensen.
Følger tidens trends
Det er MLDK, der står bag Madværkstedet, hvor de leverandører, der er tilmeldt, kan lægge hele deres produktportefølje ind.
- Det linker direkte op til GS1's produktdatabase, så kunderne kan få al information om produktet. Leverandørerne kan også præsentere nye produkter, ligesom de kan lægge opskrifter og inspiration ind til deres kunder, fortæller Niels Jensen.
Som kunde kan man blandt andet vælge at gå ind på et tema, hvor man bliver præsenteret for produktnyheder og opskrifter inden for temaer som "burger", "egnsretter" eller "streetfood".
- Vi skal hele tiden overveje, hvad der lige nu er relevant for cafeer, restauranter, storkøkkener og kantiner. I forbindelse med coronakrisen er take away blevet endnu mere relevant - derfor vil det også være et oplagt emne for Madværkstedet. Det samme gælder inspiration til singlemåltidet til kantiner, der plejer at tilbyde buffet, siger Niels Jensen.