Lille fremgang for kæmpe mærkevaregigant
Med nonfood-produkter som bleer, opvaskemiddel og personlig pleje oplever Procter & Gamble en skærpet konkurrence fra dagligvarekædernes egne mærker.
Alligevel har det danske datterselskab af den internationale mærkevaregigant oplevet en mindre fremgang i 2018/2019-regnskabet som løb til udgangen af juni.
Her gik Procter & Gamble frem med ca. 800.000 kr. i omsætning til 56,3 mio. kr., mens overskuddet endte på 9,4 mio. kr. mod 8,5 mio. kr. i det danske distributionsselskab.
Og selskabets ledelse anført af bestyrelsesformand Jacob Hjortshøj venter et lignede overskud i indeværende regnskabsår.
Procter & Gamble er en af verdens helt store mærkevareleverandører med velkendte brands som Pampers, Ariel, Alaways, Head & Shoulders, Gillette og Oral-B i den omfattende portefølje.