Lille fremgang for kæmpe mærkevaregigant

Leverandører 29. nov 2019 -
This describes the image
Procter & Gamble går frem i Danmark Procter & Gamble er en af verdens største mærkevarekoncerner. Foto: Procter & Gamble
Skrevet af: Søren Tougaard

Med nonfood-produkter som bleer, opvaskemiddel og personlig pleje oplever Procter & Gamble en skærpet konkurrence fra dagligvarekædernes egne mærker.

Alligevel har det danske datterselskab af den internationale mærkevaregigant oplevet en mindre fremgang i 2018/2019-regnskabet som løb til udgangen af juni.

Her gik Procter & Gamble frem med ca. 800.000 kr. i omsætning til 56,3 mio. kr., mens overskuddet endte på 9,4 mio. kr. mod 8,5 mio. kr. i det danske distributionsselskab.

Og selskabets ledelse anført af bestyrelsesformand Jacob Hjortshøj venter et lignede overskud i indeværende regnskabsår.

Procter & Gamble er en af verdens helt store mærkevareleverandører med velkendte brands som Pampers, Ariel, Alaways, Head & Shoulders, Gillette og Oral-B i den omfattende portefølje.

 

 

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?