Leverandører på charmeoffensiv
Hørkrams forretning vokser med stor hast herhjemme. Kundegruppen tæller blandt andet køkkener, kantiner og cafeer. Herfra deltog 150 ledere og medarbejdere på Food Court-minimessen hos Hørkram i Hørning, hvor deltagerne dels blev inspireret til at lave mere mad uden kød, dels fik gode råd med sig hjem til at skabe en mere effektiv køkkendrift.
På minimessen kunne gæsterne også lægge vejen forbi leverandørernes madboder, som alle mærker en stigende vækst indenfor foodservice.
[caption id="attachment_83987" align="alignnone" width="696"] Foto: Ulrik Samsøe Figen.[/caption]
Nyt vegansk foodservice-produkt
Santa Maria Foodservice er en del af finske Paulig Foods, som har fået det veganske brand Gold&Green i porteføljen.
Nu lanceres produktet også til den danske foodservice-branche.
- I den madverden, som vi kalder out of home, er der en stigende efterspørgsel efter de veganske alternativer. Vores produkt er lavet på nordisk havre, ærteprotein, hestebønner, vand og salt. Det er de fem ting, der er basen i Gold&Green, og det kommer i fire varianter udelukkende til det danske foodservice-marked, siger Andreas Duncan Gram, Account Manager hos Santa Maria Foodservice.
[caption id="attachment_83989" align="alignnone" width="696"] Foto: Ulrik Samsøe Figen.[/caption]
Oscar-fonder sparer tid
Oscar laver fonder, bouillioner, saucer og supper og oplever en stigende efterspørgsel indenfor foodservice.
- Det, vi kan hjælpe kunderne med, er at spare tid. Ofte er der også noget økonomi forbundet med det, for det tager typisk et døgn at koge en fond, og det døgn kan vi rive ud af deres arbejdskalender. Og der lægger ofte en besparelse på 15-20 pct. hos den enkelte kunde ved at overlade den opgave til os, siger Johan Bækholm, Field Manager hos Oscar, der er en del af Nestlé Professional Food.