Kims er bedst til at forny sit brand
Coca-Cola var ikke overraskende det stærkeste brand i dansk dagligvarehandel i analysebureauets AIM Creates nylige undersøgelse blandt 45 mærker. Her var Arla og Løgismose placeret som nummer to og tre
Læskedrikgiganten er dog skubbet ned på en sjetteplads i analysebureauets undersøgelse af, hvilke brand der er bedst til at forny sig.
Ifølge AIM Create er et mærke nyskabende ved løbende at lancere nye produkter/varianter, nye emballager eller kommunikere anderledes i dets markedsføring.
Her kommer Kims ind på en førsteplads, igen foran Arla og Løgismose på de følgende pladser.
"Det mest nyskabende brand i dansk dagligvarehandel er igen i år Kims. Dette forklares naturligvis med den store mængde produktnyheder, der kontinuerligt lanceres - og samtidig støttes massivt op både i og uden for butikken", lyder forklaringen fra AIM Create.
I top 10 finder man også brands som Toms og Carlsberg på plads nummer fire og otte, mens det måske er mere bemærkelsesværdigt, at flere private label-mærker også blander sig i toppen af feltet over brand, der er bedst til at forny sig.
Således indtager Netto private-label brand Øgo en femteplads, mens Coops økologiske brand Änglamark kommer ind på plads nummer syv i undersøgelsen.