Kampagne styrkede mærkevarer
En storstilet kampagne i foråret har skabt større opmærksomhed om mærkevarernes styrker og kvaliteter. Dermed blev dagligvareleverandørernes kampagne ”Mærker, du kan stole på” den succes, som leverandørerne havde håbet på.
Brancheorganisationen Dagligvareleverandørerne (DLF) gennemførte i foråret en landsdækkende kampagne, der fortalte forbrugerne om mærkevarernes kvalitet og originalitet.
– Stærke mærkevarer bidrager til at drive innovation og vækst og dermed skabe værdi for forbrugeren. Det ville vi gerne skabe opmærksomhed omkring og samtidig understøtte kvaliteten og originaliteten i de deltagende brands, siger direktør i DLF, Niels Jensen.
Det er første gang i Danmark, at DLF og en række stærke mærkevarer går sammen om en fælles kampagne for mærkevarerne. Men det er ikke sidste gang, siger Niels Jensen:
– Med de resultater, vi har opnået, vil det være naturligt at gennemføre noget tilsvarende, og det forventer vi da også at gøre på et senere tidspunkt til gavn for både producenterne og detailhandlen.
Dansk Handelsblad kender ikke de detaljerede resultater fra målingerne af kampagnen, men Niels Jensen oplyser, at kampagnen på alle centrale målepunkter har givet resultater, der enten svarer til forventningerne eller overstiger det forventede.
Positiv indflydelse
Kampagnen kørte via tv-spots, et kampagne website, online bannere og outdoor-reklamer. Kampagnen fokuserede på at fortælle, hvordan mærkevarerne hele tiden udvikler sig til gavn for forbrugerne.
Kampagnens slogan var ”Mærker, du kan stole på”, og den fremhævede mærkevarernes innovation, originalitet og kvalitet hos de 20 brands, der deltog i kampagnen.