K-salat-opkøb booster toplinjen i Stryhns
Stryhns producerer og sælger i alt ca. 45.000 tons færdigforarbejdede fødevarer årligt, som omfatter kødprodukter, mayonnaisebaserede salater, saucer, dressinger, remoulade og mayonnaise.
I 2017 opkøbte Stryhns varemærket K-salat af Orkla, og det opkøb smitter i den grad af på omsætningen i 2018, der steg med 230 mio. kr. til 925 mio. kr., svarende til en stigning på hele 33 pct.
Også årets resultat blev påvirket positivt af opkøbet, som steg med 3 mio. kr. til 35,4 mio. kr.
Stærk konkurrence
Ifølge ledelsen levede resultatet i det store hele op til ledelsen forventning.
"Totalmarkedet i Danmark for Stryhns væsentligste forretningsområder har i 2018 haft en mindre tilbagegang i forhold til sidste år. Markedet i Danmark er fortsat underlagt nogle svære rammebetingelser og er fortsat et stærkt konkurrencepræget marked med stor fokus på pris", skriver ledelsen i regnskabet.
Fødevarevirksomheden forventer i år at fastholde sine markedspositioner på et meget konkurrencepræget marked og forventer et resultat på niveau med 2018.
Stryhns er et selskab i den norske Agra-koncern og beskæftiger ca. 360 medarbejdere.