Hjem-Is kommer tilbage på vejene
-
Fråst fik aldrig for alvor fodfæste hos de blå isbiler, der gerne vil sælge mere end is
Flere anerkendte reklamefolk tog sig til hovdet, da Hjem-Is for fem måneder siden skiftede navn til Fråst. Men nu trækker selskabets nye hovedejer i håndbremsen og laver en u-vending.
Hjem-is bliver igen til Hjem-Is. Det skriver Finans.dk.
Mejerigaarden er Danmarks største is-producent og står bag mærkerne Premier Is, Polar Is, Rønbjerg og Underground og driver desuden det velkendte koncept Hjem-Is, der i november ændrede navn til Fråst for bedre at favne markedet for convenience og take-away med sine blå frysebiler.
Hjem-Is indgår i den lettisk-ejede fødevarekoncern Food Union Group gennem det danske selskab Mejerigaarden med bl.a. Premier Is. I januar 2024 blev den britiske kapitalfond PAG Private Equity majoritetsejer i Food Union.
Ifølge Finans.dk var navneskiftet var en klar fejl, som hverken de danske forbrugere eller selskabets nye hovedejer kan leve med.
Torben Meng, der er nordic general manager hos Mejerigaarden, siger, at der er blevet lyttet til både kundernes og ejernes ønsker og behov i forbindelse med tilbagevenden til det gamle navn.
Brændte bilen på nyt brand
Da navneskiftet til Fråst blev bekendtgjort sagde brandekspert Kristina May til Dagligvarehandlen.dk, at hun fik ondt i maven, når stærke brands bliver skyllet ud med badevandet.
- Meget få brands er fuldkommen brændt ind i vores bevidsthed, så tydelige, at de kan give os ægte følelser i maven og utallige billeder på nethinden, bare ved at vi tænker på dem. Hjem-Is kan, Hjem-Is er Danmarkshistorie gennem de sidste 47 år, noget mange har forbundet med den danske sommer, frihed, forkælelse, glæde, eventyrlighed og familie, sagde Kristina May.