Haugen-Gruppens stabile forretning fortsætter
Man skal formentlig lede længe, hvis man skal finde et regnskab så stabilt som Haugen-Gruppen Denmark.
Selskabet, som udvikler og distribuere fødevare- og konfekturebrands til det danske marked, havde sidste år en bruttofortjeneste på 53 mio. kr. mod 52 mio. kr. året før.
I Haugen-Gruppen Denmarks produktportefølje finder man 34 brands, heriblandt Blue Dragon, French's, Kikkoman, Monini, Oscar, Tabasco og Twinings som nogle af de mest kendte.
I alt generede aktiviteterne et resultat før finansielle poster på 12 mio. kr. i 2019 mod 13 mio. kr. i 2018. Siden 2015 har det tal lagt på mellem 11 og 13 mio. kr. om året.
Og årets resultat kastede også et velkendt overskud af sig. 8 mio. kr. lød selskabets overskud på, hvilket var nøjagtigt det samme overskud i både 2015 og 2016, mens overskuddet i 2017 og 2018 lød på henholdsvis 10 og 9 mio. kr.
Haugen-Gruppen Denmark oplyser ikke omsætningen i regnskabet. Selskabet tæller 68 medarbejdere.