Hancock øger bundlinjen trods corona
-
Det familieejede bryggeri fra Skive lagde 10 pct. til bundlinjen i det skæve regnskabsår 2019/20
Hancock Bryggerierne fra Skive tilhører kategorien stabile forretninger. Det familieejede bryggeri opgiver sædvanen tro ikke om omsætningen i regnskabet for 2019/20, der blev afsluttet med udgangen af september.
Her kom bryggeriet ud med et bruttoresultat på ca. 27,7 mio. kr., hvilket er en halv mio. kr. mere end ved det forrige regnskabsår. Og driftsresultatet på 4,4 mio. kr. er meget tæt på gennemsnittet i de tre foregående regnskaber.
I alt lander overskuddet på 3,4 mio. kr., hvilket er en forbedring på 300.000 kr.
Selv oplyser selskabet, at det i nogen grad har været berørt af de restriktioner, som myndighederne har gennemført i forbindelse med Covid-19, men alt i alt er det altså et regnskabsår med fremgang.
Udover Hancock-øl har bryggeriet også en produktion af sodavand og er især kendte for deres Sports-Cola, der naturligvis bliver tappet i øl-flasker.