GfK tager navneforandring til YouGov

Leverandører 2. dec 2024 -
This describes the image
Foto: Colourbox
  • Ti måneder efter opkøbet har Consumer Panel Services - CPS GfK - nu skiftet navn til YouGov.

Skrevet af: Søren Tougaard

YouGov og GfK beskæftiger sig med samme felt, dataindsamling og forbrugeranalyser. For ti måneder siden købte YouGov Consumer Panel Services GfK 

Bag opkøbet ligger en omfattende gennemgang af forretningen for at tilpasse og optimere YouGovs og CPS GfK's ekspertise.

- Vi er utroligt stolte af vores arv og ved, at det vil trives i YouGov, da denne organisation tror på data af høj kvalitet, indsamlet fra paneler med rigtige mennesker kombineret med forskningsekspertise og teknologidrevet innovation, siger Stefan Heremans, adm. direktør for CPS GfK.

Kernen i den nye forretning er kvalitetsdata fra forbrugere, der hjælper virksomheder med at forstå, hvad folk tænker, føler og gør.

Derfor arbejder YouGov med at sikre datakvalitet, opbygge unikke paneler, der deler meninger og adfærd, levere troværdig ekspertise og udnytte innovativ teknologi til at opnå reelle indsigter.

- Målet er at give kunderne en konkurrencemæssig fordel ved at vise dem, hvordan verden ser ud i virkeligheden. På den måde kan enkeltpersoner, brands og virksomheder træffe bedre beslutninger og holde sig foran konkurrenterne, udtaler Charlotte Horsten, ansvarlig for YouGovs forretningsudvikling i Danmark.

Som led i rebrandingen vil alle CPS GfK’s brandaktiver og kanaler blive opdateret i tråd med YouGovs brand. Kundekommunikation og medlemsopdateringer er allerede overført til YouGov, og CPS GfK’s egne sociale kanaler og hjemmeside er lukket ned ved udgangen af november.

Fælles data om kunders adfærd

Tirsdag den 3. december præsenterer YouGov data på webinaret "Behavior Change Fall 2024" – en begivenhed, der finder sted hvert andet år og fremhæver eksklusive indsigter fra den seneste undersøgelse om kunders adfærd i dagligvarehandlen.

Dette vil være den første præsentation af fælles data fra YouGov og CPS GfK til et europæisk publikum og demonstrerer de indsigter, som YouGovs udvidede markedsundersøgelseskapacitet nu muliggør.

Opdateret 2. dec 2024