Gestus giver Dagrofa salgsfremgang

Leverandører 12. apr 2016 -
This describes the image
Blandt Dagrofas egne mærker er Gestus Foto: Dagrofa
Skrevet af: Henrik Denman

Dagrofas egen fødevareserie Gestus er nu oppe på godt 500 forskellige varer og bidrager til en stærk fremgang i salget af private label-varer.

Dagrofa sendte i januar 2015 sit nye Gestus-mærke ud på butikshylderne i sammenlagt 620 butikker i kæderne Meny, Spar, Kiwi og Min Købmand. Fra 2014 til 2015 er private label andelen af det samlede salg i Dagrofas kæder vokset med knap 10 pct.

Trods den fine fremgang i Meny-kæden er det Kiwi, som er helt i front, når det gælder salgsvækst på private label. Kiwis butikker viste fra 2014 til 2015 en salgsfremgang på godt 18 pct.

- Vores mål om at drive udviklingen af nye kvalitetsfødevarer med Gestus-mærket er lykkedes utrolig godt på tværs af vores kæder, siger chef for private label i Dagrofa, Michael Rahbek, i en pressemeddelelse.

Han siger, at Dagrofa har lagt en ambitiøs kurs for private label, som vil fortsætte.

- Samtidig har vi planer om yderligere udvikling af vores private label-palette. Den store interesse for Gestus-serien hos forbrugerne understreger, at vi har ramt helt rigtigt med et fødevaremærke, der sætter kvalitet og smag i hverdagen til en god pris i centrum, siger Michael Rahbek.

I år kommer der mindst 100 nye Gestus-varer ud på butikkernes hylder. Samtidig udbygger Dagrofa serien med over 200 kødprodukter, der fra maj bliver lagt ind under mærket.

Opdateret 10. nov 2020