Friland vil være på forkant mod konkurrenterne
Landmænd, som leverer økologisk kød til Friland, bliver spydspids, når selskabet i næste uge iværksætter sin hidtil største og mest ambitiøse kampagne for det økologiske kød.
Til den tid bliver selskabets økologiske landmænd nemlig afsendere af en stribe budskaber med nøgleordet ’fri’, som Friland har en ambition om at ville tage ejerskab af. Baggrunden for kampagnen er ligetil.
- Vi står stærkt på det danske markedet for økologisk kød, men midt på året udfordres vores position af nye konkurrenter som Thise&Ko samt Dane Pork. Den udfordring skal vi være forberedt på og klar til tage op. Fri-kampagnen er en del af den plan, som skal øge forbrugernes kendskab til og forkærlighed for virksomhedens økologiske kød, forklarer Henrik Biilmann CEO for Friland.
Dyrevelfærd, økologi og fællesskab
Kampagnen er opbygget om en række budskaber om dyrevelfærd, moderne økologi og fællesskab. Eksempelvis ’Vi er fri til at dyrke vores passion for dyrevelfærd’, ’Vores køer græsser på marker, der er fri for sprøjtemidler’ og ’Vi er fri til at beskytte naturen og miljøet’.
Udsagnene vil forbrugerne blandt andet se i Københavns Metro, på store reklameskilte ved supermarkeder, indfaldsveje og busstoppesteder, i spots i Radio Nova og på YouTube samt bannerreklamer på Facebook og økologiske kødpakker fra Friland Økologi.
Hvert udsagn fortælles af Friland-leverandører – kaldet frilandmænd i kampagnen – som Brian Holm, der årligt producerer 5.000 økologiske slagtesvin på sin bedrift ved Brørup.
- Det er fint, at Friland bliver lidt skarpere. Hvis det kan sælge flere økologiske produkter, at jeg står med en gris i armene, har jeg det fint med det, siger Brian Holm.