Føtex vil skabe vækst med mere økologi

Leverandører 20. apr 2018 -
This describes the image
Føtex vil øge salget af økovarer markant. Arkivfoto: Henrik Frydkjær
Skrevet af: Henrik Denman

Føtex sætter et nyt mål for økologi, så kunderne skal kunne vælge en økologisk variant af alle varer.

Det er målsætningen, at kædens økologiske sortiment skal udvides til 2000 varer senest i 2020. I dag har kæden mere end 1300 økologiske varer i sortimentet. Det oplyser Føtex i en pressemeddelelse.

Investeringen i et større udvalg af økologi skal medvirke til en vækst i salget.

Forventningen er, at Føtex vil sælge 100 mio. kr. økologiske varer i 2020 i forhold til de 60 mio. kr., øko-salget lå på i 2017.

- Vi har længe satset stort på økologi. De seneste år har vi i gennemsnit stillet en ny økologisk vare på hylderne hver dag, og vi har sænket priserne til discountniveau på en lang række varer, siger Føtex-direktør, Thor Jørgensen.

Den nye plan kommer efter flere års indsats på økologi. I 2016 satte kæden skub i det økologiske salg med lanceringen af ØKO+, hvor kunderne mod et månedligt abonnement altid får rabat på økologiske varer.

Føtex har længe haft et samarbejde med Økologisk Landsforening om at fremme økologien, og den nye ambition markerer starten på et mere formaliseret samarbejde.

Opdateret 10. nov 2020