Fødevarevirksomheder skal satse digitalt
I en tid med voksende e-handel med dagligvarer skal fødevarevirksomhederne i højere grad satse digitalt.
Mærkevareproducenterne kan ikke mere nøjes med at være synlige på butikshylderne og i tilbudsaviserne, men skal påvirke forbrugerne på alle de digitale platforme.
Det siger en ny undersøgelse fra analyseinstituttet Forrester. Forbrugerne er blevet hyperforbundne, og Forrester skriver i en pressemeddelelse, at halvdelen af alle salg af fødevarer i 2021 på den ene eller anden måde vil være påvirket digitalt.
- Dagligvarer på nettet står over for sit helt store gennembrud, både globalt og lokalt, og området oplever to-cifrede vækstrater på europæisk plan. Samtidigt researcher forbrugerne flere og flere produkter på deres mobiltelefoner, før varerne ryger i kurven. Derfor har ingen virksomheder længere råd til at lade stå til med tilstedeværelsen online, uanset hvor i kæden, de befinder sig, siger Kristoffer Okkels, der er direktør for forretningsudvikling i det nordiske bureau Creuna.
Han er vært ved konference Commerce Ahead i København den 14. juni, som med hjælp fra bl.a. Forrester stiller skarpt på de udfordringer og muligheder, digitalisering giver fødevarebranchen.