Fire kandidater til Årets Lancering 2016
Dagligvarebranchen gør klar til at udløse spændingen om kåringen af Årets Lancering 2016.
Nielsen har nu nomineret de fire mest succesfulde produktlanceringer i dagligvarehandlen eller Matas. Kåringen af Årets Lancering vil ske på Dagligvareleverandørernes årstræf den 9. marts i København.
De fire nominerede produktlanceringer fra 2016 er følgende med Nielsens begrundelser:
Lurpak Cook's Range, som forener den gode smag og de gode egenskaber fra smør og det praktiske fra flydende fedtstof. Produktet bringer værdi til kategorien flydende fedtstof.
Colgate Max Tandbørste + Whitening Pen, der bringer den professionelle tandbehandling hjem til forbrugeren. Produktet erstatter dyre og tidskrævende tandlægebesøg.
Libero Touch, som er en ny Premium ble, der skaber værdi i et presset marked.
Rynkeby Shot, der bringer en stor sundhedstrend ind i dagligvaremarkedet. Det skaber nye voksne forbrugere og nye brugssituationer.
Produktlanceringerne vurderes ud fra en række kriterier: Har produktet opnået et betydeligt salg, markedsandel og distribution i sin kategori? Har produktet bidraget til vækst i sin kategori og dermed skabt værdi for producenter og kæder? Har produktet tilført nyt til markedet?
Vinderen findes dels ud fra data fra ScanTrack, anbefalinger og Nielsens viden om kategorierne og dels ud fra forbrugernes vurderinger.