Egne brands øger Harboes omsætning
Harboes Bryggeri har netop fremlagt halvårsregnskab, hvor en øget strategisk fokus på egne brands viser positive takter.
Halvårsregnskabet dækker perioden 1.maj-31.oktober og viser, at nettoomsætningen er steget med 4,2 pct. til 725,4 mio. kr.
Resultatet af primær drift blev ligeledes forbedret med 4,5 mio. kr. til 17,3 mio. kr. mens resultatet før skat blev løftet med 30 pct. til 14,3 mio. kr.
Det familieejede bryggeri angiver selv, at den positive udvikling er drevet af en øget omsætning af egne brands, men også private label-salget steg, især inden for læskedrikke og vand som følge af den varme sommer.
- Vi har i 1. halvår fået yderligere bekræftet, at det strategiske fokus på vores egne brands er vejen til bæredygtige resultater. Vi har intensiveret indsatsen med salg og markedsføring og skærpet det markedsmæssige fokus med henblik på at få den optimale værdiskabelse ud af vores produkter og brands. Også inden for private label har vi oplevet en positiv udvikling baseret på et godt samarbejde med de store kunder i detailhandlen, udtaler adm. direktør Bernhard Griese i en selskabsmeddelelse.
For hele regnskabsåret forventer Harboes Bryggeri et ebitda-resultat i niveauet 100-110 mio. kr. og et resultat før skat i niveauet 0-10 mio. kr., fremgår det af halvsårsregnskabet.
I 2017/2018 faldt bryggeriets resultat før skat mærkbart med ca. 41 mio. kr. til 4,5 mio. kr.