Danskerne drak 30.000 kopper Fairtrade-kaffe
Danmark er et af de mest kaffedrikkende lande i verden, og rundt omkring i landet var der stor opbakning til Fairtrades kampagne 'Verdens Største Kaffepause', der blev afholdt 13.-15. maj.
Både privatpersoner, virksomheder, foreninger, politikere og mange flere deltog i kaffepausen. I alt blev der drukket over 30.000 kopper Fairtrade-mærket kaffe.
Blandt deltagerne var Lidl, der bød deres mere end 2.000 medarbejdere på kaffe i butikkernes personalestuer, lagrer og på hovedkontoret.
- Det er overvældende, at så mange har bakket op om kampagnen. Det bekræfter mig i, at danskerne har et stort udsyn og godt ved, at verden er større end køledisken nede i supermarkedet, siger Jonas Giersing, direktør, Fairtrade.
På verdensplan deltog mere end 1,8 millioner mennesker fra 50 lande i kampagnen, og tilsammen drak de over 5 millioner kopper kaffe.