Dansk iskaffe erobrer Norden

Leverandører 4. mar 2024 -
This describes the image
Adm. direktør Lasse Søkilde, Bold Drinks, ser store eksportmuligheder for virksomhedens iskaffe. Foto: Bold Drinks
  • Bold Drinks fortsætter sin internationale ekspansion med en bred distributionsaftale på det finske marked

Den danske iskaffeproducent Bold Drinks har for nylig etableret sig på det svenske marked og tager nu et nyt skridt i en nordisk ekspansion gennem en distributionsaftale med finske Kesko. Aftalen giver adgang til hylderne i over 1.200 butikker i Finland.

Bold Drinks har en ambition en aggressiv udrulning på tværs af Norden i jagten på at opnå en stærk position, som styrker kendskabet imellem landene og mulighed for at lave flere investeringer i brandet.

Lanceringen i Sverige for to måneder siden har allerede givet bonus med et salg på 50 pct. mere end forventet.

- Vores succesfulde start i Sverige og nu på det finske marked beviser, at Sverige ikke var en tilfældig one-off. Vi har en universel appel og efterspørgslen efter funktionel iskaffe er ikke kun er et dansk fænomen, men noget som er relevant på tværs af landegrænser, siger Emil Von Der Fehr, CMO, CCO & Co-Owner.

Partnerskabet med den finske distributør Haugen Gruppen skal bane vej for en lokal organisatoriske styrke og øge muligheden for at udbygge salget yderligere i Finland i løbet af året.

Milepæl

- Vores indtræden på det finske marked er en stor milepæl for os. Vi har de rette forudsætninger på plads med stærk en distributionspartner og en omfattende retailaftale fra starten i vores tredje land. Det er meget unikt for et nyt brand at sikre en så stor aftale ved lanceringen, tilføjer Emil Von Der Fehr, der har ansvaret for Bold Drinks eksport.

Han ser et stort potentiale for yderligere eksport, når han vender blikket mod resten af Europa.

Stifteren af Bold Drinks og CEO Lasse Søkilde glæder sig over mulighederne uden for de danske grænser:

- Det momentum, vi oplever lige nu, er en drengedrøm for mig. At se vores brand vokse ud af Løvens Hules rammer, hvor vi står selvstændigt og stærkt, og at opleve at folk øjeblikkeligt forstår produktet i andre lande, er utroligt givende. Vi bliver ved og fortsætter, og jeg er spændt på at se, hvad fremtiden bringer.

Massive investeringer i brandet 

Bold Drinks fik i sit seneste offentliggjorte regnskab fra 2022 et underskud på 5,8 mio. kr. mod minus 1,3 mio. kr. året før, hvad der blev forklaret med betydelige investeringer i brandet.

Investeringerne er blandt andet gået til et omfattede designløft, lancering af nye produktvarianter og en tv-kampagne med en opfordring til danskerne om turde forfølge deres drømme. 

For nylig har serieiværksætter Jens Alminde, som blandt andet har stiftet Euroinvestor og Boliga, investeret et millionbeløb i Bold Dinks med fokus på at skabe vækst for den danske iskaffe på den internationale scene.

- Bold Drinks har på få år etableret sig i Danmark i en benhård branche og på trods af konkurrenter i milliard-klassen så som Arla, Carlsberg og Royal Unibrew, er de alligevel lykkedes med at vinde relevans hos danskerne med deres funktionelle tilgang til iskaffe, sagde Jens Alminde, da han skød ny kapital i selskabet.

Opdateret 4. mar 2024