Conaxess Trade udvider porteføljen med kendte spiritusmærker

Leverandører 8. apr 2019 -
This describes the image
Logo: Conaxess Trade
Skrevet af: Søren Tougaard

Conaxess Trade Beverages har indgået et nyt strategisk og langsigtede samarbejde med Altia på det nordiske marked.

Aftalen træder i kraft 20. maj og betyder, at Conaxess Trade Beverages overtager den kommercielle håndtering af Altias varemærker i Danmark.

Blandt Altias mest kendte brands er blandt andet Brøndums og O.P. Andersson Aquavit samt 1-Enkelt bitter og cognac-mærket Renault.

Conaxess Trade Beverages står i forvejen for salg, markedsføring og distribution af en lang række internationale brands, som blandt andet tæller Bacardi, Bombay Sapphire, Martini, Breezer, Fernet-Branca og Underberg.

Og med det nye samarbejde bliver Conaxess Trade Beverages en af markedslederne på det danske marked for spiritus, ready to drink og vine.

- Samarbejdet med Altia passer strategisk perfekt og giver værdi til begge parter samt vores eksisterende brand-partners, udtaler Uwe Thellmann, adm. direktør i Conaxess Trade Beverages, i en pressemeddelelse.

Hos Altia er man ligeledes overbevist om, at det nye samarbejde er, hvad der skal til for at forsætte den positive udvikling i Danmark.

- Vi tror stærkt på, at dette nye setup giver mulighederne for yderligere vækst af Altias brands i Danmark, siger Janne Haltunen, Senior Vice President, for Altia i Skandinavien.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?