Colgate vinder Årets Lancering 2016
Colgate-Palmolive vinder Årets Lancering 2016 for en ny tandbørste med whitening pen, som blev årets mest succesfulde lancering i dagligvaremarkedet.
Nielsen kårer hvert år Årets Lancering, og kåringen fandt sted torsdag aften ved DLF – Dagligvareleverandørernes årstræf i København, hvor omkring 450 repræsentanter for leverandørerne og handlen deltog. Kåringen har fundet sted siden 2000.
Colgate-Palmolive vinder prisen for lanceringen af Colgate Max White tandbørste med whitening pen. Det er et produkt, som giver forbrugeren mulighed for at blege tænderne hjemme.
Senior Retail Marketing Manager Susanne Dyresberg fra Colgate-Palmolive siger, at Colgate med det nye produkt bringer den professionelle tandbehandling ind på dagligvaremarkedet og hjem til forbrugeren. Produktet kan erstatte et noget dyrere og mere tidskrævende besøg hos tandlægen, fordi produktet indeholder samme aktive ingrediens, hydrogen peroxid, som tandlægerne anvender.
Samtidig med lanceringen af det innovative produkt har Colgate-Palmolive også udført et effektivt salgsarbejde. Resultatet er en høj distribution efter få uger på markedet, et udbredt kendskab til Colgate Max Whitening og en accept af produktet blandt de danske forbrugere. Det har ført til en betydelig markedsandel og har skabt øget værdi i en kategori, som ellers er svært at skabe vækst i.
Fire produkter blev nomineret til prisen.
Colgate fik hård konkurrence fra Lurpak Cook’s Range, som forener den gode smag og gode egenskaber fra smør og det praktiske fra flydende fedtstof, Libero Touch, som er en premium ble, der skaber værdi i et presset marked, som er svært at skabe vækst i, samt Rynkeby Shot, der bringer en stor sundhedstrend ind i dagligvaremarkedet.
Prisen blev overrakt til Susanne Dyresberg og Søren Nielsen fra Colgate-Palmolive torsdag aften på Dagligvareleverandørernes årstræf.