Coca-Cola-ejet øko-brand rykker ind i Danmark

Leverandører 8. maj 2019 -
This describes the image
| Foto: The Coca-Cola Company|Foto: The Coca-Cola Company
Skrevet af: Søren Tougaard

Danskernes efterspørgsel efter økologi syntes nærmest umættelig. Sidste år steg økologisalget med 14 pct. og udgør nu 12,9 mia. kr. i butikkerne.

Set i det lys er det måske heller ikke så overraskende, at det amerikanske øko-brand Honest nu rykker ind i Danmark med to iste og lemonader i de danske butikker.

- Honest kommer på baggrund af en stor efterspørgsel fra forbrugerne efter et produkt, der er 100 pct. økologisk, mindre sødt og produceres efter bæredygtige principper. At Honest er blevet en kæmpesucces på andre europæiske markeder skyldes desuden, at det bare er et rigtig godt og fantastisk velsmagende produkt, siger Janne Sørensen, New Growth Manager for Coca-Cola Danmark, der markedsfører Honest i Danmark.

Honest blev etableret i USA i 1998 af Seth Goldman og Barry Nalebuff, der ønskede en mindre sød og enklere iste.

Den opskrift gjorde fra starten brandet til en succes, og i 2011 blev Honest solgt til selveste The Coca-Cola Company.

Herhjemme bliver Honest distribueret af Carlsberg Danmark, som det er tilfældet for alle øvrige læskedrikke fra The Coca-Cola Company.

 

 

 

Opdateret 10. nov 2020