Bæredygtig profil bliver ny kommunikationschef i Nestlé Danmark

Leverandører - Navne 19. okt 2021 -
This describes the image
Foto: Nestlé
  • Anna Hagemann Rise bliver ny kommunikationschef for verdens største fødevarevirksomheds aktiviteter i Danmark. 

Skrevet af: Søren Tougaard

Verdens største fødevarervirksomhed, der har nordisk hovedsæde i København med over 300 ansatte, har fået ny kommunikationschef for det danske marked.

Valget er faldet på Anna Hagemann Rise, der kommer til koncernen med erfaring bl.a. fra finske Fazer, hvor hun var global kommunikationsdirektør for virksomhedens plantebaserede forretningsområde.

Det er også det voksende fokus på bæredygtighed i Nestlés forretningsstrategi, som Anna ser frem til at styrke gennem sit virke som kommunikationschef:

- Der sker rigtig meget i branchen og hos Nestlé for tiden. Indsatser der styrker alle tre bundlinjer. Ud over at skabe økonomisk vækst i +300 lande, har Nestlé som verdens største fødevarevirksomhed en afgørende rolle inden for samfundsudviklingen inden for f.eks. grøn omstilling og ansvarlig produktion. Jeg ser i den grad frem til at blive en del af denne udvikling og til at aktivt at tage del i debatten, siger hun i en pressemeddelelse.

Nestlés nordiske kommunikationschef, Cathrine Suter Osborn, ser ansættelsen som en vigtig del af udrulningen af Nestlés klimaplan i Norden.

- Nestlés bæredygtighedsinitiativer tæller bl.a. en tydelig global klimaplan, som nu implementeres også i Danmark. Anna Rises profil og erfaring med især agenda setting og advocacy, særligt på klimaområdet og ansvarlig produktion, spiller rigtig godt sammen med Nestlés styrkede fokus på bæredygtighed, siger hun.

Anna Hagemann Rise har desuden tidligere været bureauchef for Roxy, et digitalt kampagne bureau, kommunikationschef for svenske Froosh smoothies, hvor hun bl.a. ledte virksomhedens CSR-program, konsulent hos Kvindehjemmet og britiske eWATERservices, der installerer bæredygtige vandsystemer i Østafrika.

Opdateret 6. jan 2022

Vil du vide mere?