Arlas økosalg runder milliarden
I 2015 satte Arla et mål om at øge salget af økologiske varer med 50 pct. inden 2020. Det svarer til et økosalg på 1,2 mia. kr.
Tallene fra 2018 viser, at økosalget er nået over milliarden, mere præcist 1,047 mia. kr., og Arla er dermed kun 7 pct. fra at nå målet, oplyser mejerigiganten i en pressemeddelelse.
- Jeg er selvfølgelig glad for, at vi allerede nu runder en økologisk omsætning på 1 mia. kr. Og pilen peger opad. Det understreger, at vi har ramt plet med Arlas økostrategi om større udvalg og tilgængelighed af økologiske produkter for danskerne, siger Jakob B. Knudsen, landedirektør i Arla Danmark, i pressemeddelelsen.
Arla planlægger at komme i mål med ambitionen ved i 2019 at lancere 15 nye økologiske produkter. Nogle af dem bliver kendte varer i en økologisk variant, men der kommer også helt nye produkter i sortimentet, siger Jakob B. Knudsen og fremhæver en ny frugtyoghurt uden tilsætningsstoffer som eksempel.