Arla udnævner 225 madambassadører
225 medarbejdere i Arla er nu blevet madambassadører, skriver Arla Foods i en pressemeddelelse.
Uddannelsen er et todages forløb, som er blevet afholdt på Madlejr på Fyn, som er drevet og ejet af Arla Fonden. På kurset er der fokus på tilegnelse af viden, praktiske øvelser og til sidst en praktisk prøve. Det primære fokuser på den praktiske del, hvor medarbejderne bliver udfordret på viden og kompetencer inden for madlavning. Med afsæt i en grundlæggende viden om ernæring og sundhed, og mejeriprodukters relevans i en sund og varieret kost, skal medarbejderne eksperimentere, inspireres og ikke mindst smage.
- Helt grundlæggende vil vi gerne have, at vores medarbejdere ved mere om sunde fødevarevaner end den gennemsnitlige dansker, siger Arla Danmarks direktør, Jakob Knudsen.
Ifølge HR business partner i Arla Danmark, Josefine Høgh, som har haft ansvar for uddannelsen, handler det om at opnå viden og kompetencer inden for maddannelse med fokus på kropslige erfaringer, fordi man lærer bedre, når man bruger alle sanser.
Ideen er, at madambassadørerne skal gå i dialog om sundhed og sundere fødevarevaner med kollegaer, forbruger, kunder, familie og venner.
Arla arbejder på at lave et Daiy Academy 2.0, der skal følge op på kurset med halvdags kurser næste år, samt todages opsamlingskurser til nye medarbejdere så de får samme basisviden.