Arla lancerer ny mellemmåltidsserie

Leverandører 30. jan 2019 -
This describes the image
Foto: Creative Commons
Skrevet af: Søren Tougaard

Danskerne snacker som aldrig før, og dagens tre hovedmåltider morgen, middag og aften er skiftet ud med små mellemmåltider og snacks i løbet af dagen.

I gennemsnit spiser flere af os nu mellem fem og syv små måltider i løbet af en dag.

Men det kan til tider være svært en udfordring for forbrugerne at finde de sunde og nærende alternativer. Især på farten når chokolade, kiks og pølsebrød springer i øjnene fra den første og bedste kiosk.

Derfor lancerer nu produktserien Arla&More, der består af ni produkter i tilpassede portionsstørrelser, der både kan nydes derhjemme, på arbejdet, i skolen eller på farten.

Serien består blandt andet af to smoothies lavet på yoghurt og havre med smag af kokos og ananas eller hindbær og rødbede, to havre- og boghvedegrød med smag af vanilje og kardemomme eller æble og kanel og to skyr med smag af vanilje eller hindbær og tranebær.

- Vi kan se en tendens, hvor flere og flere danskere spiser mellemmåltider og snacks i løbet af dagen. For at imødekomme danskernes behov og hverdagsrutiner har vi udviklet den nye produktserie, Arla&More, der består af ni velsmagende produkter. Indholdet at fedt og sukker er holdt lavt i alle produkterne, og de er alle en naturlig kilde til protein. Det betyder, at de kan nydes med god samvittighed og spises som en del af en sund og varieret kost, siger Ditte Søndergaard Nielsen, Brand Manager for Arla&More.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?