Arla køber osteforretning i Mellemøsten
Arla Foods er i øjeblikket i gang med en større vækstplan, der blandt har medført en lang række fyringer.
Nu har mejerigiganten - ligeledes som en del af strategien - købt en osteforretning i Mellemøsten af Mondeléz International.
Handlen skal styrke Arlas position i Mellemøsten og Nordafrika markant ved at give adgang til nye produktkategorier, nye markeder og et topmoderne produktionsanlæg i Bahrain, som gør det muligt at udvide selskabets produktion af varemærkeoste yderligere i regionen, skriver Arla Foods i en pressemeddelelse.
Osteforretningen er i dag samlet under brandet Kraft.
Mellemøsten og Nordafrika er et af de vigtigste geografiske områder i Arlas Good Growth 2020-strategi. Siden 2010 har Arla via organisk vækst mere end fordoblet sit salg i hele Mellemøsten og Nordafrika, som er selskabets største marked uden for Europa, lyder det i meddelelsen.
- Dette opkøb åbner helt nye muligheder for os i Mellemøsten og Nordafrika. Vi har en veletableret og voksende forretning i Mellemøsten og et godt kendskab til vores forbrugere og kunder i denne del af verden. Denne handel passer derfor særdeles godt ind i vores strategi, fordi vi både kan udvide vores tilstedeværelse i kategorien indenfor varemærkede oste og sikre den lokale produktionskapacitet, vi skal bruge til vores fortsatte vækst, siger Arlas CEO Peder Tuborgh.
Læs også: Arla nedlægger 140 stillinger