4 ud af 10 bilister køber mad på farten

Leverandører 26. jan 2016 -
This describes the image
Foto: Q8

Maden på tanken er blevet bedre, siger kunderne.

41 pct. af danske bilister køber mad, når de er på farten, viser en undersøgelse foretaget for Q8 af YouGov.

Undersøgelsen viser også, at kvaliteten på maden er blevet bedre. 27 pct. mener, at kvaliteten af maden på landets servicestationer er god. Næsten halvdelen siger, at kvaliteten er blevet bedre inden for de seneste fem år, mens kun 3 pct. mener, at den er blevet dårligere.

- Vi mærker et stigende antal bilister, der stiller sulten på vores servicestationer. Flere og flere efterspørger konkrete måltidsløsninger og ikke blot små snacks. Det er vi opmærksomme på og prøver derfor at skabe de bedste rammer, så de bilglade danskere kan tanke sig selv op på farten, mens de tanker bilen op, siger Maria Gervig, Head of Concepts and Convenience hos Q8.

Ikke mindst fuldkornsvarianter af sandwiches er blevet populære hos Q8.

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?