Trods corona: Circle K’s BørneKaffe-donation slår rekord
-
BørneTelefonen kan se frem til godt en million kr., der er doneret af Circle K og kædens kaffekunder
De seneste tre måneder har Circle K’s butikker solgt BørneKaffe til fordel for BørneTelefonen, og både antallet af solgte kopper og ekstra-donationer slår rekord i forhold til tidligere år.
I alt bliver der doneret 1,13 mio. kr. Penge, der skal sikre, at BørneTelefonen på længere sigt kan holde åbent i døgndrift.
Når kunderne køber en kop BørneKaffe, donerer de samtidig 2,50 kr. til BørneTelefonen, og dertil giver Circle K yderligere 2,50 kr. Nogle kunder har derudover doneret ekstra penge ved kassen.
Til trods for at der i øjeblikket på grund af corona-pandemien er færre biler på vejene, er beløbet det største i de tre år, Circle K har solgt BørneKaffe. I år er der solgt hele 25 pct. flere BørneKaffe-kopper end ved kampagnen sidste år.
Kampagnen vandt Fundraising-prisen i 2019, og har resulteret i i alt over tre mio. kr. til BørneTelefonen.
- Det er fantastisk, at BørneKaffe-kampagnen er gået så godt, for der er brug for støtten. Mange børn og unge kæmper med mistrivsel lige nu og kontakter BørneTelefonen for at få svar på spørgsmål og ro på tankene. Vi vil bruge donationen til at udvikle BørneTelefonens kapacitet og kvalitet, så flest mulige børn og unge kan få den hjælp, de har brug for, siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.
BørneKaffe-kampagnen er en del af et treårigt samarbejde mellem Circle K og Børns Vilkår.