Bilka og Meyers sætter nye standarder for innovation
-
Nyheder du gik glip af: Hyperhjælper i Bilka og spiselig ansigtscreme fra Meyers
Dagligvarehandlens nyhedsvagt mandag morgen havde glemt alt om aprilsnar, da weekendens nyhedsstrøm blev tjekket. Og kun det rene held gjorde, at læserne gik glip af to nyheder, der under normale omstændigheder vil være fundet relevante og væsentlige.
Efter at Retail Institute Scaninavia for nyligt på sin konference Refresh Retail hvad inviteret Tom Vangeneugden fra Patagoni, omtalt som ”Retail Rockstar” til at fortælle om virksomhedens mission for ”reduce, repair, resell, recycle og rent”, så forekom det helt naturligt, at Bilka har lanceret hyperhjælperen.
På konference sagde, at Tom Vangeneugde, at de ansatte i Patagonias butikker lærer at hjælpe kunderne til at undgå at købe, hvis det ikke er nødvendigt. Måske kan jakken repareres?
På Linkedin med næsten 20.000 følgere og på Facebook med 220.000 følgere skriver Bilka, at hypermarkedskæden introducerer hyperhjælperen.
- Kender du en, som har brug for en hjælpende hånd til at undgå at købe noget, de egentligt godt ved, de ikke behøver, lyder spørgsmålet fra kæden?
Så book Bilkas helt egen hyperhjælper, der står klar til at give et kærligt puf i den rigtige retning.
- Jeg er meget stolt af at kunne løfte sløret for vores nye service i Bilka. Et koncept, der er kraftigt inspireret af noget ekstremt konkret feedback fra min bedre halvdel på mængden af bl.a. LEGO, der gennem tiden har fundet vej hjem til vores matrikel fra Bilka. Nogle gange kan man nemlig have brug for lidt hjælp til at sige nej tak til de gode tilbud…især på denne tid af året, skriver marketingschef Claus Frederiksen, Bilka, på Linkedin.
Meyers lancerer hudplejeserie baseret på bælgfrugter
I redaktionens indbakke lå også en pressemeddelelse - udsendt lørdag via Ritzau - hvor Meyers løfter sløret for, hvad der skal være et nyt forretningsben i virksomheden: En hudplejeserie baseret på økologiske, danske bælgfrugter, hvor alle produkter kan bruges både i hudplejerutinen og i madlavningen.
Den nye serie "Meyers Care" lanceres i dagligvarehandlen 11. april, hvor produkterne står side om side med andre økologiske hudplejeserier og -fødevarer. Samtidig lanceres et helt nyt inspirationshæfte med anti-aging tips, tricks og opskrifter fra stifteren af Meyers med udgangspunkt i den nye produktserie:
- Efter at have beskæftiget mig med mad hele mit liv, er det virkelig sjovt at transcendere råvarerne til en ny branche, og særligt vores nye natcreme er fortrinlig både til de fine linjer i panden og som spread på et stykke surdejsbrød, siger Claus Meyer i pressemeddelelsen.