Vækst på pause: Alibabas Singles' Day runder akkurat 600 mia. kr.
-
Ifølge Tradingplatforms.com nåede Alibabas salg i år 84 mia. dollars. Det er på niveau med salget i 2021
Nethandelsplatformen Alibaba har for første gang et uændret salg på Singles' Day med 84 mia. dollars svarende til 600 mia. kr. Det er det samme som i fjor.
Hidtil er Singles' Day-salget steget år for år.
Begivenheden blev første gang skabt af kinesiske universitetsstuderende i 1990'erne som en måde at fejre at være single på og har siden udviklet sig til verdens største online shoppingbegivenhed.
Ifølge websiden Tradingplatforms er Singles' Day større end amerikanske salgsbegivenheder som Black Friday og Cyber Monday.
Den globale pandemi har ifølge en artikel på Tradingplatforms.com sat en stopper for mange menneskers forbrugsvaner, og det afspejles i Alibabas salgstal.
- Det er ikke kun Alibaba, der mærker virkningerne af pandemien. Andre store detailhandlere som Amazon rapporterer også om aftagende vækst i salget de seneste måneder, skriver Tradingplatforms.