Ustadigt sommervejr giver onlinesupermarked flere kunder
Det ustadige sommervejr har været godt for e-handlen.
Sådan lyder det i hvert fald fra onlinesupermarkedet nemlig.com, der har oplevet en vækst i juli 26 pct. i forhold til året før, da danskerne oplevede en knastør og varm sommer med grillforbud.
I maj, da onlinesupermarkedet for anden gang i træk vandt årets e-handelspris, sagde Stefan Plenge, adm. direktør og stifter af nemlig.com, til Dansk Handelsblad, at nemlig.com det seneste år har oplevet vækstrater på mere end 20 pct., og væksten fortsætter altså med en rekord på 26 pct. vækst i juli måned.
- I år oplever vi en mere almindelig dansk sommer med omskifteligt vejr, og når det regner, så kan vi tydeligt se, at vores salg stiger. I år leverer vi samtidig til flere nye zoner, og derfor er det også blevet nemmere for mange kunder at bestille dagligvarer til for eksempelvis sommerhuset. Derfor er sommervejret helt klart medvirkende til den flotte udvikling i salget denne sommer, siger kommerciel direktør i nemlig.com, Mikkel Pilemand, i en pressemeddelelse.
I februar i år udvidede onlinesupermarkedet sit dækningsområde på Fyn og Sjælland og har nu ca. 62 pct. af alle danske husstande, svarende til ca. 1,4 mio. husstande, som potentielle kunder.
Læs også: Nemlig.com udvider levering på Sjælland og Fyn
Onlinesupermarkedet har oplevet en stigning i salget af kylling og svinekød, mens salget af bøffer af oksekød til gengæld daler en smule. Når danskerne køber oksekød, så er det i stedet oksemørbrad og entrecote af højere kvalitet. Det er steget 84 pct., sammenlignet med sidste sommer.
Salget af vegetariske middagsretter som falafel og grøntsagsbøffer er med knap 60 pct. i år sammenlignet med sidste sommer.
Salget af bionedbrydeligt engangsbestik af træ er vokset med 124 pct. denne sommer, og salget af Ø-mærkede varer er vokset 40 pct. sammenlignet med sidste år. Det sidste forklarer onlinesupermarkedet med, at nemlig.com hver onsdag har fokus på økologi til "skarpe" priser i form af ”Ønsdag”.