Salget på Nemlig.com steg 25 procent i sommervarmen

Forbrugere 10. aug 2018 -
This describes the image
Nemlig.com har oplevet en vækst på omkring 20 pct. i store dele af 2023, men fremgangen dribler uden om Jylland, hvorfor et nyopført varehus ved Aarhus lukker ned efter blot et år i drift.  Arkivfoto: Henrik Frydkjær
Skrevet af: Søren Tougaard

Sommerheden i juli fik sat ekstra gang i indkøbslysten blandt kunderne på onlinesupermarkedet Nemlig.com, oplyser virksomheden.

- Denne varme sommer har vores kunder lagt ekstra mange sommervarer i indkøbskurven, og det kan ses på vores resultater. Vi er derfor rigtig glade for den flotte vækst her i juli måned på 25 pct. sammenlignet med juli måned sidste år, siger Stefan Plenge, adm. direktør og stifter af Nemlig.com.

Blandt de varer, der har hittet allermest i sommervarmen hos onlinesupermarkedet, er ispinde på en klar førsteplads.

Her har den mest populære ispind været Blinklys, hvor salget er steget med 278 pct. i forhold til sidste år, oplyser Nemlig.com.

Øl-salg steget med 55 pct.

På andenpladsen kommer øl, hvor 24-styk grønne Carlsberg pilsnere har været særdeles populær.

Her er salget denne sommer vokset med 255 pct., og samlet set er hele ølsalget på nemlig.com steget med 55 pct. i juli måned sammenlignet med sidste år.

På en tredjeplads kommer koldskålen, hvor salget er steget med 230 pct.

På en fjerde- og femteplads finder man grillkul og store frankfurtere. Salget af grillkul er denne sommer vokset med 215 pct., mens salget af frankfurtere er steget 183 pct. sammenlignet med sidste år.

Flere leveringer til sommerhuset

Den varme sommer har fået danskerne til at valfarte ud i sommerlandet, hvor flere kunder har udnyttet mulighederne for at få bragt dagligvarerne direkte til døren i sommerhuset.

Således er antallet af sommerhuskunder næsten steget med 25 pct., når man sammenligner sommerhusleveringen med samme periode sidste år.

- Vi er rigtig glade for, at så mange af vores kunder har valgt at benytte sig af levering til sommerhuset. Det forstærker vores billede af, at det at købe dagligvarer på nettet er blevet en helt normal måde at handle på for rigtig mange danskere, og med vores kommende lancering af måltidskasser kan vi gøre hverdagen endnu nemmere for flere danskere, siger Stefan Plenge.

Opdateret 10. nov 2020