Kapitalindsprøjtning til madspildsapp

Forbrugere 6. feb 2017 -
This describes the image
Foto: YourLocal
Skrevet af: Søren Tougaard

Hvert år smides der tonsvis af madvarer ud i landets dagligvarebutikker. Den udfordring prøver YourLocal at knække ved at give lokale købmænd og landsdækkende dagligvarekæder mulighed for nemt at komme af med disse varer til danske forbrugere, før varerne ender som madspild.

Og forretningsideen er så bæredygtigt, at det nu har fået en række investorer til at investere mio. i virksomheden. Heriblandt Christian Hoff, tidligere direktør i 7-Eleven:

- Det er fantastisk, at vi hjælper miljøet og en masse mennesker til at få gode varer til utroligt lave priser, men baggrunden for min investering i YourLocal er 100 procent kommerciel. Som tidligere CEO i dagligvarebranchen er jeg virkelig positiv over, at denne app både hjælper butikkerne til at reducere madspild og samtidig skaber meromsætning, siger han.

Digitalt alternativ til tilbudsavis
Coop annoncerede i sommeren 2016, at de helt vil udfase tilbudsavisen, fordi forbrugerne i langt højere grad er begyndt at efterspørge tilbud digitalt. Derfor fungerer YourLocal-appen i høj grad også som et digitalt alternativ til tilbudsavisen.

- YourLocal kan ses som et bæredygtigt alternativ til den klassiske tilbudsavis, fordi det er en helt ny kanal ud til forbrugerne, som selv vælger, hvilke butikker de vil modtage beskeder fra, fortæller Kasper Kastoft Nielsen, en af stifterne bag YourLocal.

På YourLocal er der i dag butikker, som allerede har mere end 4.000 lokale følgere, der får besked hver gang, butikken lægger datovarer op. I alt har 80.000 danskere indtil videre downloadet appen.

Millioninvesteringen skal bruges til at gøre YourLocal-platformen endnu stærkere i hele Danmark.

 

Opdateret 10. nov 2020