Interessen for Black Friday stiger støt
Danske forbrugere har opdaget, at der i slutningen af november kommer gode tilbud i både de fysiske butikker og i netbutikkerne.
Black Friday er blevet et fænomen, der efterhånden er på niveau med Halloween i Danmark.
Det viser en undersøgelse, som cuponation.dk har foretaget i samarbejde med Black-friday.sale/dk ved at tjekke, hvor mange gange danskerne søger på Black Friday på Google sammenlignet med søgninger på Halloween.
Det er dog københavnerne, der er mest interesserede i Black Friday. Den mindste interesse ses i Midtjylland.
- Analysen viser at danskerne efterhånden ved hvad Black Friday er, og at begivenheden de seneste år for alvor har slået sig fast blandt de danske forbrugere. Forbrugerne, specielt Københavnerne, ved nu at der kommer gode tilbud i slutningen af november, hvorfor man typiske ser et lille dyk i omsætningen hos de fleste butikker, op til begivenheden, siger Managing Director for CupoNation Nordic Mads Bukholt.
- De sidste par år har man set mange af de store spillere som Bilka.dk og Elgiganten.dk for alvor tage konceptet til sig, og lave målrettede kampagner mange måneder før dagen, for at gøre forbrugerne opmærksomme herpå. Alt dette er selvfølgelig medvirkende til at dagen nu har slået sig fast og snart er større end Halloween i Danmark.
Black Friday ligger altid på dagen efter Thanksgiving, hvilket i år er den 25 november.
CupoNation er en online rabatkodeplatform, der hjælper brugere med at finde de bedste rabatter og tilbud i butikker og brands rundt omkring i verden.