Top 20: Disse varer søger danskerne mest online

Forbrugere 14. dec 2022 -
This describes the image
Stærkt stigende produktionsomkostninger på papir og tryk betyder, at dagligvarekæderne satser endnu mere på at give kunderne digitale tilbud.  Foto: eTilbudsavis
  • 650.000 danskere bruger hver måned eTilbudsavisen

Knap 36 mio. gange har danskerne søgt efter tilbud i år via eTilbudsavis appen. Det er en stigning på næsten 50 pct. i forhold til samme periode sidste år.

Helt præcist har der været 35.678.718 søgninger via  app’en i 2022.  Det viser dugfriske tal fra den populære app, eTilbudsavis, der benyttes af over 650.000 danskere hver måned.

- I år har vi set en markant vækst i antallet af danskere, der bruger eTilbudsavis, men også en vækst i antallet af søgninger per person. Man søger simpelthen mere aktivt og anderledes end vi nogensinde har set før, siger Morten Bo, direktør i eTilbudsavis.

Et år præget af høj inflation og energikrise har fået danskerne til at søge mere. 

Danskerne har bl.a. søgt efter tilbud på smør over 1.532.173 gange (+108 pct.), søgt efter træbriketter over 18.700 gange (+41 pct.), og andelen af produktsøgninger er steget med 19 pct., så danskerne nu søger mere efter produkter end specifikke kæder.

Søgningerne kæder eTilbudsavis sammen med et år præget af høj inflation og energikrise.

Top-20 over hvad danskerne har ledt efter tilbud på i år:
1.    Smør
2.    Æg
3.    Skyr
4.    Kylling
5.    Ost
6.    Is
7.    Pepsi Max
8.    Hakket oksekød
9.    Kaffe
10.    Oksekød
11.    Øl
12.    Lurpak
13.    Fløde
14.    Kærgården
15.    Pepsi
16.    Toiletpapir
17.    Pølser
18.    Cola
19.    Laks
20.    Rugbrød
 

Opdateret 14. dec 2022