Danpo investerer millioner i udvidet produktion
-
Kyllingeproducenten har længe ikke kunnet følge med efterspørgslen. Derfor investerer Danpo nu ca. 20 mio. kr. i at ombygge produktionslinjen.
I flere måneder har Danpo i Farre ved Give måtte sige nej til kunder på det danske marked samt øvrige skandinaviske kunder, der har efterspurgt convenienceprodukter til foodservice.
Derfor investerer Danpo nu ca. 20 mio. kr. i at udvide produktionslinjerne på fabrikken i Farre. Det oplyser marketingschef Anne Gitte Elbronn til Dagligvarehandlen.
Ifølge Danpo er efterspørgsel især steget i takt med, at forbrugerne er blevet mere opmærksomme på at spise sundt og bæredygtigt - også når de er ude at spise eller er på farten
- Vi har haft en klar strategi om at tilbyde kyllingeprodukter under vores brand The Happy Chicken Project og De Danske Familiegårde, hvor forbrugerne altid kan være sikre på at få kylling af bedste dansk kvalitet, udklækket og opdrættet i de samme danske stalde og uden brug af antibiotika. Og det er blevet så stor en succes, at vi skal udvide vores produktionsanlæg ganske betragteligt, fortæller Rene Tryk, fabrikschef hos Danpo, i en pressemeddelelse.
Åbner for nye produkter
Danpo forventer at kunne øge volumen med ca. 20 pct., når udvidelsen er gennemført.
Udvidelsen af linjen igangsættes nu, og man forventer at være fuldt oppe at køre med den udvidet produktion i løbet af 6-10 måneder.
- Vi er selvfølgelig superstolte af, at vi producerer fødevarer som både Danmark og udlandet sætter stor pris på. Samtidig ser vi det også som en mulighed for at sikre arbejdspladser i Farre, siger Rene Tryk.
Udover at udvide produktionen vil Danpo sikre, at udnyttelsen af råvaren optimeres.
I Danmark stammer 60 pct. af kylling-indtaget fra brystfilet, og derfor er det en af Danpos hjertesager at sikre, at der ikke går noget til spilde fra resten af kyllingen.
På sigt giver det også mulighed for at udvikle nye spændende produkter til de to brands De Danske Familiegårde, der ligger i detail og The Happy Chicken Project, som hører til i foodservice, samt til de store eksportkunder og øvrige skandinaviske kunder, oplyser Danpo.