Inflation: Dagrofas højprofilkæde øger fokus på pris

Dagrofa 22. apr 2022 -
This describes the image
Foto: Helle-Karin Helstrand
  • Meny lancerer discountmatch med en serie af 400 basisvarer, der får navnet Hverdagspris

Priserne stiger i øjeblikket markant, og det samme gør forbrugernes fokus på, hvad det koster at fylde indkøbskurven.

Nu øger Dagrofas højprofilkæde Meny markedsføringen af en række basis varer, der prismæssigt matcher discountkæderne.

Prisprogrammet hedder Hverdagspris og indeholder 400 varer, fortæller Meny i en pressemeddelelse.

- Vores kunder skal være trygge ved at foretage deres hverdagsindkøb hos Meny og vide, at de altid kan få de varer, de bruger mest, til en konkurrencedygtig pris. Med Hverdagspris har vi lavet et nyt prisprogram, som vi mener tilføjer noget ekstra til den indkøbsoplevelse, kunderne har i Meny,” siger Richo Boss, kædedirektør for Meny.

Han tilføjer, at programmet ikke ændrer ved Menys overordnede strategi.

- Vi vil fortsat være ”Danmarks Madmarked”, hvor vores kunder kommer for at finde de varer, der gør weekenden, fødselsdagen eller ferien mere ekstraordinær. Med Hverdagspris ønsker vi at understrege, at vi også er relevante til de daglige indkøb.

Serien vil blive synligt markeret med et mærke på hylden og generelt være synlige rundt i butikken.

Menys konkurrent i Coop, Irma, har en private label serie Irma Hverdag, og kædens direktør Jan Larsen har for nyligt sagt til Dagligvarehandlen, at kunderne i øjeblikket køber flere Hverdag-varer.

Opdateret 22. apr 2022