Ung varehuschef med lang erfaring
Kenni Tolstrup Jørgensen på 31 år har som nybagt varehuschef netop slået dørene op for Kvicklys nye flagskibsbutik i shoppingcentret Broen i Esbjerg. Han er blandt de yngste varehuschefer i Coop, men erfaring har han nok af - og succes’er har han haft en hel del af.
På sin turne rundt i flere af landets både selvstændige og Coop-ejede Kvickly-varehuse har han som leder af forskellige afdelinger stået i spidsen for vækst i million-kroners klassen mere end én gang. Senest som souschef i Kvickly i Middelfart, hvor omsætningen steg med 10 mio. kr. på to år.
- Jeg begyndte i Coop 13 år gammel som flaskedreng i Dagli’Brugsen i Starup Tofterup og blev hurtigt overbevist om, at jeg en gang skulle lede en Coop-butik. Det giver spænding at drive så stor en forretning, fortæller Kenni Tolstrup, der ikke lægger skjul på, at han har et konkurrencegen.
Efter folkeskolen tog han en treårig HH og blev ledertrainee i Kvickly i Herning. Efter nogle år i forskellige foreningsejede Kvickly-varehuse ville han gerne tilbage i Coop-regi med håbet om at blive varehuschef i en Kvickly.
Medarbejderne skal sælge varerne
- Jeg satte mig i første omgang for at være med på holdet, når det nye Kvickly i Vejle skulle åbnes, fortæller Kenni Tolstrup, der fik stillingen som ansvarlig for frugt og grønt.
- Jeg lærte rigtigt meget af at være med til at åbne et varehus. Erfaringer, som jeg har kunnet bruge under planlægningen og åbningen af Kvickly her i Esbjerg. Alt skal planlægges til mindste detalje og sættes i skemaer, og så skal der under hele opbygningen af butikken ryddes op, hver gang en gruppe håndværkere er færdige. Vi har ryddet op og ryddet op, fortæller Kenni Tolstrup, der var souschef i den gamle Kvickly i Esbjerg i ni måneder, inden han rykkede ind i det nye varehus i Broen med en del af det gamle personale.
- Hver gang en medarbejder sagde op, undlod vi at ansætte en ny. Dem skulle jeg ansætte til det nye varehus. Rekrutteringen er super vigtig, og så er det vigtig hele tiden at involvere personalet. Dem, der ville med fra det gamle varehus, havde jeg en snak med, inden vi flyttede, fortæller han og tilføjer, at der nu skal holdes tavlemøder hver dag.
- Vi har fået en flot butik med et godt koncept. Men det er medarbejderne, der skal sælge varerne. Derfor skal de inddrages hele tiden, siger han.