To-ugers-tilbudsaviser styrker Dagli’Brugsens sommersalg

Coop 7. aug 2019 -
This describes the image
Torben Andersen kædedirektør Coop Foto: Helle-Karin Helstrand

Det var med en vis nervøsitet, at kædedirektør for Dagli’Brugsen Torben B. Andersen gik sommersæsonen i møde, for hvordan ville det gå efter sidste års varme sommer, der satte rekord i kæden med de mange butikker i sommerlandet.

- Jeg var spændt på, hvordan det ville gå, men det er gået langt over forventning. Vi ligger noget over indeks 100 på omsætning sammenlignet med sidste år, siger Torben B. Andersen.

Kæden har tidligere testet tilbudsaviser, der dækker over to uger. Men fra årsskiftet blev det fast praksis i kæden, der i øjeblikket har i alt 312 butikker.

- Butikkerne har vænnet sig til, at aviserne dækker over to uger, og de har arbejdet godt med dem. Det virker. Andelen af salg fra tilbudsavisen er steget med 10 pct., siger kædedirektøren.

Han nævner også en række messer i foråret som medvirkende årsag til, at salget er øget.

- På messerne præsenterede vi en lang række sommervarer som vin og nonfood for uddelerne. Det har haft en god effekt på den måde, som butikkerne har arbejdet med varerne, mener Torben B. Andersen.

Han siger, at det blandt andet er vin og ferskvarer, butikkerne har solgt mere af.

Sommeromsætningen dækker over ugerne 26 til 30, og der er tale om en like-for-like-vækst.

Opdateret 10. nov 2020