Too Good To Go får 45 millioner til international vækstrejse

Coop 7. feb 2019 -
This describes the image
Foto: Too Good To Go
Skrevet af: Søren Tougaard

Madspildsappen Too Good To Go har fået yderligere 45 mio. kr. i finansiering. De mange millioner skal sætte skub i lanceringer i fire nye lande i år, oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Alt sammen for at nå ambitionen om 100 mio. reddede måltider inden udgangen af 2020.

Bag finansieringen står virksomhedens eksisterende investorer og bestyrelsesmedlemmer. Herunder Preben Damgaard, medstifter af Navision (som blev solgt til Microsoft i 2002), Mike Lee, grundlægger og tidligere direktør for MyFitnessPal, og Jesper Lindhardt, tidligere COO hos Trustpilot.

Den gratis app forbinder brugere med restauranter og forretninger, der har overskydende mad ved lukketid.

App med stor gevinst

Siden lanceringen i København i 2016 er Too Good To Go vokset til at have 7,5 mio. brugere på tværs af ni lande i Europa og samarbejder med over 15.000 virksomheder, herunder Carrefour, Coop og Scandic.

I Danmark samarbejder Too Good To Go i dag med 1.800 butikker, restauratører og hoteller.

- Virkeligheden er, at det desværre er standardpraksis i mange fødevareforretninger at smide fuldstændig spiselig mad ud. Vi giver bagerier, supermarkeder og restauranter muligheden for at afsætte maden til forbrugerne til en reduceret pris. Det er en gevinst for detailhandlere, fordi de reducerer madspild, erhverver nye kunder og øger indtjeningen. Og det er en gevinst for forbrugere, der får god mad til en reduceret pris og så er det naturligvis en gevinst for miljøet, som er vores vigtigste motivation, siger Mette Lykke, adm. direktør for Too Good To Go.

I denne uge runder Too Good To Go en milepæl på 10 mio. måltider, som appens brugere har reddet fra at havne i skraldespanden. I Danmark har Too Good To Go reddet tre mio. måltider siden 2016, oplyser virksomheden.

 

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?