SuperBrugsen vil sælge mere frugt og grønt
Uddannelse af medarbejdere, større udvalg og ny markedsføring er nogle af de midler, der skal adskille SuperBrugsen fra andre kæder på frugt & grønt, fortæller Coop i en pressemeddelelse.
Blandt andet skal 300 medarbejdere i kædens butikker gennemgå nu ny uddannelse inden for frugt og grønt og bliver som de første i Danmark Nøglehulscertificerede.
Kæden kalder i fremtiden Frugt- og grøntafdelingerne for SB Grønthandel.
- Bedre personlig rådgivning af faguddannede medarbejdere, meget større udvalg (mere end dobbelt så meget at vælge imellem som i en discountbutik), friskhedsgaranti, flere smagsprøver og mere inspiration er de centrale elementer i vores nye frugt og grønt-koncept, siger kædedirektør Kenneth Pedersen.
Kæden har gennemført tilsvarende tiltag for slagter- og for vinafdelingerne. Kunderne har kvitteret med større køb, som sidste år resulterede i kædens bedste resultat nogensinde.
Det nye koncept vil blive massivt markedsført med nye reklamefilm, skabt af bureauerme Republica og TorpBethelsen, som kommer til at køre på de landsdækkende kommercielle TV-kanaler de kommende uger.