Stenlilles brugs præmierer sine kunder for at købe grønt
Menuen står på grønne retter, når ca. 400 borgere fra Stenlille på søndag spiser sammen i Stenlille-hallen. Middagen er en præmie fra byens SuperBrugs, som i begyndelsen af januar udfordrede byen til at spise mere grønt.
Køb 50 procent mere grønt i januar, og så giver vi middag, lød udfordringen til Stenlilles borgere fra SuperBrugsens uddeler Max Thomsen i begyndelsen af januar.
Det resulterede i, at butikken de kommende uger solgte 52 procent flere grøntsager end i de samme uger sidste år.
Max Thomsen har slået sig sammen med en af Coops partnere, Meyers, der står for maden.
Initiativet er ifølge en pressemeddelelse fra Coop en del af en større satsning, som skal gøre det nemmere for danskere at leve sundt. Et af målene er at inspirere Coops kunder til at spise mere grønt. Læringerne fra Stenlilles SuperBrugs bliver nu evalueret for at finde ud af, hvilke ideer, der kan bruges i andre af Coops butikker.