24. januar lancerede Coop et fast lav pris-program på hundredvis af varer.
I første omgang har pris-programmet omfattet 324 varer i SuperBrugsen og Kvickly samt 220 varer i Dagli'Brugsen, og her godt en måned efter lanceringen har pris-programmet haft en gavnlig effekt på salget i SuperBrugsen, fortæller kædens direktør.
- Kunderne har taget fantastisk godt imod den første bølge. Den førte til en stigning i styksalget på de nedsatte varer på 12 pct., skriver Jesper K. Andersen i et opslag på Linkedin.
Ifølge Jesper K. Andersen udvider SuperBrugsen i denne uge pris-programmet med yderligere 250 varer.
- Med programmet ønsker vi at matche discountbutikkerne på de faste priser. Senere i år kommer flere bølger, massivt markedsført i butikker og medier, fortæller Jesper K. Andersen.
Forbedre prisimage
Han angiver selv tre væsentlige formål til de reducerede priser i kæden.
- At gøre det enklere og billigere at være kunde i SuperBrugsen. Og at styrke vores prisimage. Det ser ud til, at vi lykkes med begge ting, lyder det fra SuperBrugsens direktør.
Ud af de første 324 varer i SuperBrugsens pris-program, er de 251 varer blevet reduceret i pris, svarende til 77,5 pct.
Og derfor kan forbrugerne formentlig heller ikke forvente lavere priser på alle yderligere 250 varer, der nu bliver del af det faste lave pris-program.