Prisundersøgelse skal hjælpe Lidl til større butikker
Discountkæden Lidl har fået analysevirksomheden Epinion til at lave en meget selektiv prissammenligning, der måler kæden op mod de to mest udbredte koncepter i udkantsdanmarks små byer, Min Købmand og Dagli'Brugsen.
Få med kendskab til dagligvarebranchen vil være overraskede over, at discountkæden Lidl kommer ud som en klar vinder med en kurv, som er betydeligt billigere end i nærbutikkerne, der har en helt anden omkostningssstruktur.
Dagli'Brugsen er ifølge undersøgelsen 28 pct. dyrere og Min Købmand 22 pct. dyrere end Lidl.
Lidl bruger imidlertid en samtidig Epinion-undersøgelse, der viser, at 73 pct. af danskerne vægter pris og sortiment højest, når de køber ind, til at argumentere for at få lov til at bygge større butikker.
- Med en udvidelse af den eksisterende ramme for butikkernes størrelse fra 1000 kvm. til 2000 kvm. vil vi kunne give flere danske forbrugere en langt bedre kundeoplevelse med et større vareudbud, siger Lidls kommunikationschef Rikke Brandes.