Nu er det helt slut med trykt tilbudsavis i Dagli’Brugsen

Coop 2. jan 2023 -
This describes the image
Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand
  • Coops mindste brugskæde dropper trykte tilbudsaviser til afhentning i butik

Med et glimt i øjet skriver Dagli’Brugsen under overskriften ”fra læsebrille til skærmbrille” nu historie og sender den sidste rest af trykte tilbudsaviser på pension.

Kæden har de seneste tre år haft et lille butiksoplag, som kunderne har kunne hente i deres lokale butik, når de alligevel var inde for at handle.

- Dette har vi stoppet pr. 1. januar 2023, og dermed har vi taget det sidste skridt over på en 100 pct. digital markedsføring, skriver kæden på Linkedin.

Da Dagli'Brugsen for tre år siden valgte at stoppe med at trykke og husstandsomdele tilbudsavisen, var motivet ifølge opslaget på Linkedin, at ”det ikke giver mening at bruge så mange naturressourcer og belaste miljøet med yderligere CO2, på at trykke tusindvis af tilbudsaviser. Samtidig gav det os muligheden for at omlægge til digital markedsføring, uden at øge omkostningerne for vores mange butikker”.

Kæden forklarer, at kunderne ikke efterspørger den trykte tilbudsavis i samme grad som for år tilbage: - Desuden er der rigtig mange, der får tilbuddene online, i deres indbakke eller via vores Coop app.
 

Opdateret 3. jan 2023