Netsupermarked vil sælge firmafrokoster

Coop 2. okt 2015 -
This describes the image

Onlinesupermarkedet Osuma.dk lancerede i foråret et nyt tiltag. "Letfrokost" hedder lanceringen, der er en abonnementsordning på frokost til virksomheder.

Adm. dir. i Osuma, Steen Trier, vil ikke sætte præcise tal på, hvor mange der i dag benytter sig af ordningen, men han er ikke i tvivl om, at der er et marked.

- Vi lagde "Letfrokost" på vores side som endnu et tilbud til vores kunder, og lod alene mund til øre-metoden reklamere for os. Vi ville i første omgang teste, om der overhovedet var et marked for sådan en ordning, siger Steen Trier.

Kunderne kan i dag vælge mellem tre ordninger: En almindelig frokost, en økologisk og en grøn.

- Men det ændrer vi nok, da den almindelige frokost er langt den mest populære, siger Steen Trier.

Sparer tid og penge

Frokosten bestilles én gang for alle som et abonnement og kommer som brød, pålæg og grønt, der pakkes i de SuperBrugser og Kvickly-varehuse, der i forvejen leverer varer til Osuma.

- Madpakken er sammensat af en kostekspert, der tager udgangspunkt i, hvilke varer Osuma har på tilbud. De fleste får leveret én gang om ugen, da der er leveringsgebyr på leveringer under 1200 kroner. Men vi kan levere, når virksomhederne ønsker det, siger Steen Trier og tilføjer, at ordningen er baseret på, at man kan få en frokost til 25 kroner.

- Og det er billigere, end det man typisk selv henter i frokostpausen, ligesom virksomheden slipper for at betale for, at medarbejderne bruger tid på at hente frokosten, siger Steen Trier og tilføjer, at tilbagemeldinger fra kunderne er positive.

Osuma dækker stort set hele Danmark med undtagelse af områder i det sydsjællandske og nogle øer. Onlinesupermarkedet oplever en vækst på 60 pct. i forhold til sidste år, og nærmer sig hastigt overskud.

Tekst og foto: Helle-Karin Helstrand
hkh@dhblad.dk

Madpakken leveres med Osumas egne biler eller med Post Danmark, som Osuma i dag benytter til 10-20 pct. af leveringerne generelt.

Opdateret 10. nov 2020