Nemlig-ballade gavner onlinekonkurrenter

Coop 12. apr 2021 - 1 min læsetid
This describes the image
Arkivfoto: Coop
  • Sager om kritisable arbejdsforhold hos Nemlig.com har gavnet onlinesalget hos Coop og Salling Group

Skrevet af: Søren Tougaard

Efter benhård kritik af arbejdsforholdene på lageret i Brøndby har Nemlig.com-stifter og adm. direktør Stefan Plenge afvist at stille op til interview, men i stedet rundsendt en pressemeddelelse, hvori de kritisable forhold pure bliver afvist. Blandt andet, at medarbejdere skulle blive overvåget og ikke have tid til hverken pauser eller toiletbesøg.   

Det budskab preller tilsyneladende af på mange af Nemlig.coms sædvanlige kunder. I hvert fald er salget hos Coop eksploderet, skriver Fødevarewatch.

- Da Nemlig.com i lørdags kom ud med deres gensvar, eksploderede ordrene søndag, og vi ekspederede 20 pct. flere kunder, end vi gjorde søndagen før, siger Coops informationsdirektør Jens Juul Nielsen til mediet. 

Hos Salling Group, der netop er gået i luften med onlinelevering i Storkøbenhavn via Føtex, oplevede man en fordobling i ordrerne over weekenden, fortæller pressechef Kasper Reggelsen til mediet. 

For tre uger siden skrev Politiken historien om kritisable arbejdsforhold blandt chauffører, der kører varer ud for Nemlig.com. Og her i weekenden kunne samme medie så berette om dårlige arbejdsforhold for onlinesupermarkedets egne medarbejdere i Brøndby.

 

Opdateret 13. apr 2021